Laul, JTA och auktioner

By Unknown on 8/28/2009 08:48:00 em

Filed Under: , ,

Ingen vidare aktivitet på bloggen nu tyvärr. Joint har en hyfsat godkänd anledning i att han måste skriva på SF också, sen skyller han dessutom på att det inte finns något paging-system på bloggen, vilket tydligen gör det svårt att skriva! Eller inte. Jag själv... har bara varit lat. Finns iofs inte så överdrivet mycket roligt att skriva om heller.

::::

Sportbladet-journalisten Robert Laul, av alla människor, gav en intervju för Uppsalatidningen, av alla tidningar. Om Sirius, av alla lag... Han ska självklart framstå som att han kan allting om all fotboll, från Premier League till fillipinska division 23, så han slänger ur sig några kommentarer om att JTA tränar för hårt och borde avgå nu på studs. Min vattentäta teori är att tidningen helt enkelt sagt till Laul vad det är han ska säga, så att han framstår som att han har stenkoll. Samtidigt som tidningen får en intervju med den STORE Robert Laul. En win-win situation. För en vecka sedan lät det minsann såhär på "Robbie Laulers" (...) blogg. "Själv blev jag precis uppringd av en journalist på UNT (tror jag) som undrade hur jag tror det går för Sirius under hösten. Det var ju också en fråga" Laul belönas med ett stort PAJAS från mig.

::::

Sen är det klart att det Laul säger kan stämma till viss del, men det är nog knappast något han har någon koll på själv. Jag själv är jävligt kluven i JTA-frågan. Det är spelarna som har kollen, ge dem makten! Varför inte helt enkelt köra en omröstning bland spelarna om JTA ska bort eller inte? Handuppräckning, så att JTA ser exakt vilka som vill ha bort honom. Sen har vi också en jury bestående av Robbie Lauler, som har femtio procent av rösterna. Gärna flera röstningsomgångar också, så får spelarna träna armarna ordentligt. Blir lite mer spännande så. Varför inte direktsända hela grejen på siriusfotboll.se också, när vi ändå håller på?

::::

Auktionen på Gustaf Segerströmms tröja nummer 100 från säsongen 2007 är avslutad. Priset blev ynka 1500 kronor, Göran Rosendahls tröja kostade efter bandysäsongen i våras det dubbla. Nu kommer jag inte riktigt ihåg och kanske är helt ute och cyklar, men kostade inte Gurras vita # 100 också mer än 1500? Fan, man kanske skulle ha budat på den här ändå.

0 kommentarer for this post