Reflektioner...

By Joint on 8/04/2009 09:11:00 fm

Filed Under: , , , ,

Dynghåla fortsätter att floppa till min stora förtjusning. Vad är mest troligt, att Sirius åker ut Superettan eller att ESK åker ur Division 1? Jag hävdar det sistnämnda.
***
Enahandavallens speaker har ännu inte lagt av med pinsamheterna. ”Hörnan sponsras av...” körs fortfarande. Sell out or what?
***
Jeppe Blomqvist gjorde comeback. Bara en sådan grej ropar panik. Och jag är rädd för Jeppe fått hybris efter sin projektil mot oss förra hösten. Inse att det bara var en engångsföreteelse. Inse det.
***
AG har varit en riktig besvikelse i den numera vit-svarta Gefle-dressen, men nu assisterade han vid bägge målen mot Djurgården.
***
Apropå Djurgården. Superettan 2010? Jag skulle inte bli allt för häpen direkt.
***
Superettan 2010 lär det även bli för Örgryte. Mot Örebro gjorde man fyra mål, två framåt och två bakåt. Spårat.
***
– Zlatan är en extrem talang, säger Beckham till bladet. Jaha..? Nähä..?
***
Samma blad bryr sig allt mindre om Superettan och har numera bara intetsägande TT-texter om serien.
***
Den här bloggen hade nästan 700 unika besökare förra premiärveckan – kul! Jag är lite förvånad faktiskt. Siriusbloggarna på UNT, vars webbplats besöks av nästan 200 000 personer dagligen, når inte ens upp till den nivån. Bloggstatistik förra veckan, Jimmy: 191, Johann: 414, Johannes: 679. Stolt? Jovisst.
***
Den extremt skadebenägna Ante Eriksson är återigen skadad och har varit det större delen av året. Om han hade fått vara hel hade han spelat i någon riktigt stor liga. Om. En jävla massa om.
***
Stiller-ersättaren Andreas Haddads övergångspapper är försvunna vilket försenar hans debut. Märkligt. Lär lösa sig till nästa match dock.
***
Så fort det har varit något kontroversiellt domslut så har inte tränaren sett situationen. När media frågar tränaren om situationen blir allt som oftast svaret: ”Jag uppfattade inte situationen”. Eller som LSK-tränaren uttalade sig i gårdagens UNT beträffande det tveksamma 1-0-målet: ”Nja... jag vet inte... det var en kamp.”. Fjantigt och jantigt. Jag föredrar ärliga tränare med trovärdiga uttalanden.
***
Sirius blev sönderscoutade, enligt UNT. Örjan Glans var och kollade på Sirius - Väsby och upptäckte att Hasani bjöd på många luckor bakåt. Det behöver man inte vara Svennis för att se. Det är klart det är så. Hasani är ju ingen yttermittfältare heller, så varför envisas man med att spela honom där? Han har faktiskt varit riktigt dålig de senaste matcherna, som yttermittfältare. Upp med honom på topp. Däremot kan man ju fundera över Johan P som yttermittfältare. ÖSK använde honom på den positionen och det lilla jag har sett honom spela som yttermittfältare i Sirius har bådat gott. Han har i alla fall betydligt vassare ytteregenskaper än vad Hasani har. Tro mig.

0 kommentarer for this post