Nya reflektioner...

By Joint on 8/06/2009 09:16:00 fm

Filed Under:

Eric Schultz-Eklund har ju varit ett avslutat kapitel för bloggen ett tag. Men det kan ju vara intressant med en uppföljning. Nu har han lyckats kirra ett kontrakt … med Falu FK i division 1. Har provtränat hos IFK Göteborg, Gefle IF och hos oss. Enligt honom själv var han riktigt nära ett kontrakt också: "Jag har provtränat med Gefle IF och sedan var det mycket nära att det blev spel i Sirius där jag spelade i U21-laget och allt verkade klart, men klubben drog sig ur på grund av ekonomiska problem", berättar Erik till dalademokraten.se. Jag vet inte jag. Jag tror i och för sig att det är som så att Sirius ville ha honom, men inte till vilket pris som helst. Så himla bra var han inte. Några grövre ekonomiska problem tror jag det inte finns i klubben, däremot är det ju ganska så glasklart att allt inte går enligt budgeten. Vi har ju inte ett publiksnitt på 2500 till exempel.
***
Jag inkasserade gubbpoäng genom att tillbringa onsdagskvällen på Parksnäckan. Det var ett coverband som bland annat körde Bruce Springsteen och Bob Dylan-covers. Oddsen på att RiRi skulle vara där var ju låga. Att han skulle komma med Olsson var ju däremot en liten skräll, jag menar… killen lyssnar på In Flames – fast det gör i och för sig jag också, till viss del. Allätare. Såklart.
***
Martin Östlunds ena bidrag till Siriusskivan 2009 var ”Sunday bloody Sunday”. Passande för Sunday Bale att få höra den i omklädningsrummet. Undra vad Sunday själv skulle bidra med i låtväg? Hmm...
***
Hochen gick från fjortisdunk till emodepp på den där säsongskivan. Menar han på allvar att Sveriges mest felhörda låttext är hans favoritlåt? Kamma dig, Hogge. Du kan ju inte skada dig och ema ur fullständigt. Fram med fjortisdunket igen och måla oss glada.
***
Olausson fortsätter att lysa med sin frånvaro. Sjukdom, semester eller vad är det frågan om? Efterlyser Victor Olausson, borttappad Siriusspelare.
***
Vi har en del ångestmatcher bakom och framför oss. Men Djurgården - Hammarby på söndag måste ju vara årets ångestmatch i svensk fotboll. HifDif till Superettan? Resultattips: 0-0.
***
För att få se dagens match mellan Santos - Curitiba, i södra Brasilien, behöver man inte bara biljett, utan också munskydd. Konsekvens annars? Böter uppemot en miljon kronor. Flyt att svininfluensan inte kommit till Studan än. Vänta nu, var det där en jinx?
***
Eric ”Jernet” Jernberg har självinsikt trots allt. I en intervju till Sirius SF berättar han bland annat att han måste ta mer defensivt ansvar. Ja, det är riktigt. Jag hoppas att han har tagit sig i kragen nu så att man slipper smeknamn som ”Lill-Löken” i fortsättningen. Jernet har ju en härlig potential egentligen.
***
Både Blomman och Bringan är på bättringsvägen. Äntligen!
***
GIF Sundsvall - IK Sirius direktsänds i TV4 Sport. Det tackar vi för.
***
Det har blivit populärt att sammanlikna Patrik St Cyr med Stefan Schwarz. Det är väldigt snällt. Men varför inte vara lite 2009-nyanserad och dra liknelsen med Pontus Wernbloom? De är faktiskt väldigt lika. Samma hunger, samma blick, samma mördardojor och ”det där”. Att bli jagad av Sunshine är som att bli jagad av en blodtörstande rottweiler. Men killen behöver kontinuerlig matchning för att gå framåt. Nu sker det förvisso i dur i U21, men med konsekvent matchande av Sunshine har vi en mittfältare av kalibern ”Allsvenskan 2012”. Gör vi inte det, finns det risk för att han spelar i Gusk 2012.
***
I kväll direktsänds Giffarna - Peking i TV4 Sport. Jag har tippat 1-2 och garderat mig med 2-2.

1 kommentarer for this post

Bra Joint! Kul läsning!

Posted on 2009-08-06 08:28